Autizmus az iskolában és az óvodában
Hol a helye az autizmussal élő gyermekemnek az iskolában? Kapcsolódások a társakkal, a tanítókkal, tanárokkal. Kapcsolat a szülőkkel. Hogyan segítsek?
Párválasztás, házastársi és szülői szerepek.
Autizmusból/Asperger szindrómából eredő párkapcsolati problémák elemzése.
Élet az iskola után: főiskola, egyetem, munkavállalás.
Szakirodalom és tapasztalatok: A pályaválasztás és munkahelyválasztás szempontjai és lehetőségei. Mi kerüljön az önéletrajzba? A csoporttársakhoz, kollégákhoz való viszony kialakítása.
Programszervezés nehézségei a családban (nyaralás, baráti összejövetelek, ünnepek…)
Hogyan szervezhetjük meg a szabadidő eltöltését?
A szokatlan nyelvhasználat, a beszélgetési készség fejlesztése
A beszélgetési készségek fejlesztésére használható módszerek (a „képregény beszélgetés”, a szociális történet-írás, a babzsák foglalkozás, szerepjátékok).
Az érzelmek megértésének és kifejezésének nehézségei
Milyen módszerekkel segíthetjük az érzelmi állapotok megértését, hogyan ösztönözhetjük a helyzetnek megfelelő érzelem-nyilvánítást.
Nehézségek a társas kapcsolatokban, a barátkozásban
A szociális készségek fejlesztésének lehetőségei és eszközei (szociális történet-írás, video feedback, képregény-beszélgetés, elmeolvasás tanítása).